Efter att ha gjort oss hemmastadda  i stugan, som förresten inte var dåligt fin så fick vi en liten rundtur av Riverkeeper och ägaren Anders Nyhuus som hälsade oss välkommen och gratulerade till vinsten så var vi jäkligt fiskesugna.

Otroligt vacker sektion av älven med stor variation på vattnet, längst nedströms var älven lugnflytande och en dröm för torrflugan, efter det gick älven över till en strid fors som utgör den allra nedre delen av sträckan.

Sen visades vi den ena vackra platsen efter den andra med en del anekdoter från Anders som byggde vidare på fiskesuget och efter det åkte vi tillbaka till stugan och samlade ihop oss.

Första sträckan vi provade var en av de övre delarna med blandad strömkarraktär, jag valde att gå nedströms till det snabbare vattnet med strida forsar och fina bakvatten och det gick halvkasst men i en av de nedre höljorna hittade jag 3 Öringar på kort tid.

Efter det gick jag tillbaka uppströms och provade lite olika platser men med ett jäkligt kasst resultat, resultatet var ungefär lika för de övriga deltagarna.

Vi bytte därefter zon och forsatte med ett liknande resultat, fick en Harr men inget att skryta om… därefter gick energin helt ur och vi åkte hem och käkade och kollade innehållet i vinpavan.

Dag 2.

Efter en seg morgon tog vi oss ut till en del mitt i älvsträckan som såg intressant ut…

Jag tog riktning uppströms medans de övriga stannade vid slogboden/knatade nedströms, de som stannade kvar på plats var de som hade det bästa fisket, uppströms var fisken inte på g alls men jag lyckades hitta två mindre Harrar.

Väl tillbaka vid slogboden visade det sig att där var det vakkalas och de som fiskat där hade fått en del fisk, krokade en mindre Harr men jag hade inte den fluga som gällde för stunden.

När vi alla samlats så åkte vi ner till den näst nedre zonen och käkade lite korv och snackade lite skit, nu hade dessutom Klas anslutit gänget, efter lite ny energi satte jag av mot forsarna nedströms…

Lyckades hitta på ett par Harrar och tappade lika många bland såphala stenar och hårt forsande vatten, det var lite läskigt att hoppa runt där med vetskapen att ett snedsteg förmodligen skulle resulterat i livsfara.

Nu blir det grillning av div, Klabbe verkar ha haft en frystömning =]